Produkter

AKTUELLT

Nyhet-Baron

Stilren, elegant och härlig komfort!

Safaribädd och stol

Tag din bädd och gå...

Villkor och köpinformation

 

Dessa köpvillkor gäller för köp i vår nätbutik. I vår butik på Birger Jarlsgatan 32 gäller delvis andra villkor. 

BETALNING

Alla priser är angivna i svenska kronor inklusive moms. Det är säkert att handla i Plan etts nätbutik.

Bank- och kreditkort. Vi samarbetar med Payex för enkla och säkra kortbetalningar med Visa, Mastercard och American Express. All information som rör din betalning krypteras med Secure Sockets Layer (SSL) vid överföring till Payex och dina kortuppgifter varken lagras eller registreras av Plan ett.

Direktbetalning från ditt bankkonto. För dig som är kund hos Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. Hela betalningen görs över din bank och inga uppgifter lämnas ut till Plan ett.

Fakturabetalning. Vi erbjuder fakturabetalning för företag vid köp över 5.000 kronor. Kontakta oss. Tel 08-230133 eller info@planett.se

LEVERANS

Vi levererar alltid din beställning så snabbt som möjligt om vi inte kommit överens om annat. Leveranstiden är ungefärlig och avser tiden från det att vi under vardag registrerat din order till dess att paketet skickas från oss. Som nätkund har du fri leverans på beställningar över 1000 kronor. För mindre order har vi en enhetskostnad på 95 kronor. Vissa skrymmande varor levereras ej fraktfritt, detta står då tydligt angivet vid aktuell produkt.

Lagervaror. Lagervaror är allt som vi normalt har på lager för omgående leverans, ca 2-5 vardagar. Vid stor orderingång eller leveransförsening från våra leverantörer kan längre leveranstider förekomma. Vi meddelar dig detta så snart vi behandlat din order. Önskar du hjälp med inbärning och montering är leveranstiden som regel något längre.

Beställningsvaror tillverkas ofta efter dina önskemål och leveranstiden varierar mellan olika leverantörer. Vi försöker uppge så korrekt leveranstid som möjligt, men för dagsaktuell leveranstid är det bäst att kontakta oss. Vi meddelar dig förväntad leveransvecka så snart vi får orderbekräftelse från våra leverantörer. Beskedet kan i vissa fall ta upp till två veckor. Om du beställer flera varor med olika lång leveranstid skickar vi försändelsen när alla varor kommit till vårt lager. Delleverans kan fås mot en avgift.

Leveransförseningar. Om leveransförseningar uppstår kontaktar vi dig via telefon eller mejl. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från ersättningskrav på grund av leveransförseningar.

Vi levererar endast inom Sverige och du kan välja mellan olika leveransalternativ.

Hämta i butik. Beställ varor i lugn och ro hemma vid din dator och hämta ut i vår butik i centrala Stockholm, Birger Jarlsgatan 32 alt. i på vårt "baklager" på Rimbogatan 1. Vi kontaktar dig via sms, telefon eller e-mejl när det är dags. Detta alternativ är förstås alltid kostnadsfritt. Reavaror säljs alltid till hämtpris.

DHL/Posten Paket lättare än 20 kilo och kortare än 1,5 meter skickar vi med Posten eller DHL. Du hämtar varan på närmaste utlämningsställe efter avisering. Ej uthämtade paket debiteras med 300 kronor för att täcka våra kostnader.

Hemleverans. Större försändelser fraktas av DHL eller annan speditör till din ytterdörr eller trappuppgångsport. Inbärning ingår inte så tänk på att ordna med bärhjälp vid behov.  Speditören kontaktar dig via mejl eller sms för att boka dag och tidsintervall.  För leveranser till Gotland, skärgården, fjällvärden eller andra platser som får anses vara svårtillgängliga för varutransporter kan andra villkor gälla. Vänligen kontaka oss, info@planett.se.

Hemleverans med inbärning. Varor under 30 kilo bärs in innanför entrédörren av chauffören. Är det skrymmande varor så kanske du får ge honom en hjälpande hand. Du blir kontaktad via mejl eller sms för att boka dag och tidsintervall. Kostnaden för denna tjänst är 600 kronor. För leveranser till Gotland, skärgården, fjällvärden eller andra platser som får anses vara svårtillgängliga för varutransporter kan andra villkor gälla. Vänligen kontaka oss, info@planett.se. För extra tjänster som inbärning av två man (eller fler i vissa fall), avemballering, montering, bortforsling av emballage, kontakta Plan ett för prisuppgift.  

Ej avhämtat paket eller misslyckat leveransbesök

I de fall försändelser inte hämtas ut, leveranser misslyckas på grund av att beställaren inte är hemma eller inte går att få kontakt med på angivet telefonnummer alternativt vägrar ta emot försändelsen debiteras en kostnad på 300 kronor för postpaket och 600 kronor för större paket.

ÅNGERRÄTT- distanshandel

Du har enligt distanshandelslagen 14 dagars ångerrätt på varor du köpt i nätbutiken. Senast 14 dagar efter du mottagit varan meddelar du oss att du önskar utnyttja ångerrätten. Leveranskostnaden för returen bekostas då av dig och varan skall vara oanvänd, i hel originalförpackning och i oskadat skick. Vi löser inte ut returer som skickas mot postförskott. Återbetalning utförs senast 30 dagar efter att vi mottagit varan och godkänt returen. Ångerrätten gäller inte om varan tillverkas på beställning eller anpassas till just dig. Som regel gäller det varor med längre leveranstid än 14 dagar. Då gäller ångerrätten i 14 dagar efter det att du mottagit orderbekräftelsen. Ångerrätten gäller privatkunder, ej företagskunder. Samma regler gäller för byte av varor. Kontakta oss så hjälper vi dig.

Öppet köp i butik

Du har 7 dagars öppet köp på varor som du köper och tar med dig direkt från butiken. Öppet köp gäller inte beställningsvaror eller nedsatta varor. Varan skall vara i oanvänd och i samma skick som när du köpte den och emballaget måste finnas kvar.

REKLAMATION

Kontakta oss inom 4 dagar från mottagandet, om du upptäcker ett fel med din vara. Underlätta gärna reklamationen genom att ta bilder på skadan. Avseende produktfel har du tre års reklamationsrätt. Det förutsätter att du följt alla skötselråd och iakttagit normal aktsamhet. Du måste reklamera varan snarast möjligt efter att du upptäckt felet.

TRANSPORTSKADOR

Det är viktigt att du kontrollerar dina paket för eventuella transportskador när du tar emot leveransen. För att varor med synliga skador på emballaget skall kunna reklameras hos oss måste skadorna ha noterats på fraktbolagets fraktsedel när du mottog försändelsen. Kontakta oss inom 4 dagar från att du tog emot leveransen och se till att du har fraktsedlar kvar. Det gäller även dolda skador så inspektera dina varor direkt när du mottagit dem. Du får inte använda den skadade produkten och du måste behålla emballaget för inspektion.

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Obs, skicka inga returer innan du varit i kontakt med oss.

Personuppgifter och cookies

När du lägger en beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

När du besöker vår webbplats sparas så kallade "session cookies" på din dator. Dessa används bland annat för att hålla reda på vilka varor du lagt i varukorgen. Om du inte har aktiverat cookies i din webbläsare kommer du inte att kunna handla. Session cookies försvinner från din dator när du avslutar din webbläsare.

Övrigt 

Du måste vara över 18 år för att handla i nätbutiken. 

Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i fakta-, pris- och leveransuppgifter, för leverantörers prishöjningar samt för slutförsäljning. Tänk på att bilderna inte alltid återger produktens exakta utseende eller färg. Bildskärmsinställningar påverkar detta.  

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

Vid eventuell tvist följer vi de rekommendationer som Allmänna Reklamationsnämden utfärdar.

 

     
       

 

 

.